Tweede week November - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Monique Schilder - WaarBenJij.nu Tweede week November - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Monique Schilder - WaarBenJij.nu

Tweede week November

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

12 November 2013 | Spanje, Zaragoza

Zoals altijd hadden we maandag les van 9 tot 13. Eerst marketing en daarna Financial accounting. Bij marketing moesten we met de projectgroep een nieuw product bedenken en daar dezelfde les een presentatie over houden van drie minuten. Een beetje improviseren maar was wel leerzaam!
Daarna Financial accounting, wat nog steeds lastig is. We merken dat de Spaanse studenten gewoon alles daarvan snappen dus we denken ook dat ze op de middelbare school al een of andere specialisatie hebben gedaan aangezien ze alles snappen waar wij niks van snappen.
Elke woensdagochtend, als we geen les hebben, gaan we naar Caridad, de docente toe die ons zoveel mogelijk probeert uit te leggen. Dat is zeker nuttig en we hopen dat het ons gaat lukken om 5 van de 10 punten op het examen te halen.
Maandag na de les hebben we met de projectgroep vergaderd over het project voor Marketing. Demi en ik zitten samen met twee Zweedse meiden en een jongen uit België in de groep.
Ons project gaat over de supermarkt ‘Mercadona’ en we moeten bijvoorbeeld uitwerken wat hun concurrenten zijn, wat de UPS (unique selling points) zijn en wat de sterktes en zwaktes van het bedrijf zijn en hoe zij zich kunnen onderscheiden.
Ook moeten wij hiervoor interviews en enquêtes afleggen. Dit hebben Demi en ik ook al in periode 7, in Nederland gedaan. Toen gingen wij met de klas naar Turkije waar we ook interviews hebben afgelegd. Komende week zijn we dan ook bezig met het enquêteren. Best leuk!
Ook moeten we een soort promotiefilmpje maken waarin we de supermarkt goed in beeld krijgen met de unieke punten van de winkel.

Dinsdag na school, 13 uur, besloot ik toch maar weer naar het ziekenhuis te gaan. Ik was vorige week ook geweest (voor mijn ingegroeide teennagel), maar het zalfje die ik had meegekregen hielp eigenlijk helemaal niks. Rond half 2 zat ik in de wachtkamer en, jawel, om 16 uur was ik aan de beurt. (De man riep: Monicá Sjilder?! Dus dat moest ik zijn)
Gelukkig had ik in de tussentijd Marketing, Financial accounting en Duits kunnen leren.
Toen ik mijn teen liet zien zei de dokter gelijk dat het geopereerd moest worden. Ik vond het prima want ik had er al zo’n vier weken last van.
En toen kwam die verschrikkelijk lange naald. En die deed goed zeer, ken ik je vertellen. Hij testte de hele tijd of ik nog wat voelde en dat was zo dus ik zei dat hij me genoeg verdoving moest geven want ik wilde echt niks voelen.
Ondertussen was mijn teen twee keer zo dik geworden, maar toen konden ze eindelijk beginnen. Die plaatselijke verdoving is niet echt chil. Je hoort namelijk alles wat hij aan het knippen of snijden is en ik zag zijn ellebogen omhoog staan om zo hard mogelijk mijn stukje nagel eruit te kunnen trekken.
Ook had ik nog naar beneden gekeken om te zien hoe het eruit zag. Dat had ik beter niet kunnen doen aangezien het onder het bloed zat en ik kan daar niet tegen.

Na de operatie was ik best misselijk dus ben ik rustig naar de fiets gelopen (ik moest nog een kwartier voor de uitgang wachten omdat er een man onwel was geworden en hij blokkeerde de weg). Uiteindelijk snel naar de apotheek gegaan, pijnstillers en ontsmettingsspul gehaald en toen eindelijk naar huis gegaan.
Voor de nacht nog een ibriprofen drankje (heel smerig) en toen lekker slapen.

Tot mijn verbazing had ik die dag erna vrijwel geen pijn meer in mijn teen. Ik heb dus ook geen pijnstillers meer genomen aangezien dat niet nodig is als je geen pijn hebt.
Die dag hadden we Informaticá en Duits tentamen. Duits ging slechter dat ik me had voorgesteld, dus ik hoop dat ik het wel gehaald heb.
In de avond heerlijk Ajax gekeken in de vertrouwde Irish Pub en hoe lekker dat we eindelijk gewonnen hebben. De pub heeft het geweten (behoorlijk geschreeuwd).

Donderdag hadden we alleen een uurtje Duits, dus dat is prima te doen. In de avond zijn we uitgegaan (naar Point).
Tenminste, dat was de bedoeling. Om half 2 was er in Point nog steeds geen hond, dus eigenlijk wilden we alweer snel naar huis gaan. Maar Hector had me geapped of we meegingen naar FOX, hij zat met zijn vrienden 20 meter verderop in een barretje, dus ze kwamen ons ophalen, super leuk!
Hector had ik een paar weken geleden al in Point ontmoet en is een hele aardige jongen. Samen met Natalia, Alexandra, Demi en de jongens gingen we naar Fox en zo toch nog een leuke avond gehad.

Vrijdag zijn we niet naar de les gegaan, we hadden alleen informatica. Maar we moesten wat informatie verwerken in Access, wat je ook thuis kon doen, dus we zijn thuis gebleven.

Vrijdag om 15 uur ben ik met de bus naar Barcelona gegaan. Even voor 19 uur kwam ik daar aan, best lange reis dus. Met blablacar is het ruim een half uur korter, aangezien de bus gemiddeld 100km per uur gaat en de auto 120km.

Zaterdag hebben we eerst uitgeslapen en in de middag zijn we naar winkels gegaan waar ze motors verkopen. Adriano heeft een eentje nodig voor zijn werk, aangezien hij daardoor een hoop tijd bespaart. Nu moet hij ´s ochtend weg van huis om kwart over 7 en komt soms 12 uur later thuis. Daarna gaat hij sporten (Muay Thai, soort kickboxen), eten, douchen en meestal houdt hij dan 6 of 7 uur over om te slapen.
We hebben thuis gegeten, zelfgemaakte pizza (Y). Dit weekend was Oscar, de huisbaas, ook thuis. Zijn vriend, Elvis, was er dat weekend ook (hij is homo). Ik snap soms niet waarom mensen homo’s niet mogen, want de meeste zijn hele aardige en respectvolle mensen.
We hebben daarna gezellig met zijn vieren gegeten en gepraat.

In de avond zijn we uit eten geweest (rond 0.00 uur pas gegeten aangezien we nog steeds geen honger hadden door de lunch).
Zondag zijn we naar het strand geweest. Het was ongeveer 19 graden, maar helaas wel bewolkt. Ik ging alleen pootje baden (zout is goed voor het herstel van mn teen, zo zei Adriano) en toen kreeg ik al kramp van de kou. En Adriano ging natuurlijk gewoon zwemmen (koekoek), hij doucht ook ALTIJD koud, maar hij zegt dat hij daardoor een goede weerstand heeft en dat ik dat ook eens moet proberen (hmm, nog niet zeker of ik dat ga doenxD).

Daarna hebben we thuis pasta gegeten en ik heb mijn spullen weer gepakt voor naar Zaragoza. Om 19 uur ging ik, dit keer, met blabla car. Ik werd vrijwel voor mijn huis afgezet en in 3.5 uur heen en weer.

Gisteren en vandaag ben ik druk met school. Vooral Financial accounting aan het oefenen en af en toe wat aantekeningen doorlezen voor de komende tentamens. Gisteren zijn we naar de Mercadona (supermarkt) geweest en daar hebben we interviews gedaan met klanten en de manager. Ook hebben we een deel voor het filmpje gemaakt dus moest ik mijn acteerkunsten in de strijd gooien. Als het filmpje a is zal ik het online zetten!

Net hebben Demi en ik toetsen gemaakt voor een extra cursus die we moeten volgen voor Marketing (het is verplicht). We moeten binnen een week 9 toetsjes maken en die moet je allemaal voldoende afsluiten. De eerste twee hebben we net gemaakt en afgesloten met een 6.0 en 7.3. Primaaaa

Aangezien mijn teen nu helemaal hersteld is, ga ik nu even hardlopen in het park!

Daghoooorrr