Derde week november! - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Monique Schilder - WaarBenJij.nu Derde week november! - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Monique Schilder - WaarBenJij.nu

Derde week november!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

19 November 2013 | Spanje, Zaragoza


Woensdag (13 november) begon met een rustig dagje op school. Informatica en Duits van 11 tot 13 uur. In de middag hebben Demi en ik eerst weer drie testen gemaakt voor die extra cursus van Marketing en weer gelukkig alles gehaald (6, 8 en een 10.0). Het stelt niet zoveel voor, maar toch leuk dat je zulke cijfers kan halen.
De rest van de middag ben ik eigenlijk de hele tijd bezig geweest met stage. De tijd begint nu namelijk wel te dringen. Over drie weken moet ik definitief hebben doorgegeven wat mijn stageplek wordt en waar (van februari tot juni 2014). Ook is het natuurlijk netjes als ik het op tijd doorgeef aan Kuoni, in Amsterdam, dat ik wel of niet kom (en ik hoop het niet).
Als ik namelijk niks vind, zit er niks anders op dan terug te gaan naar Amsterdam.. maar laten we van het positieve uitgaan! Ik ga komende week gewoon non-stop mailtjes sturen en ook vraag ik klasgenoten of bijvoorbeeld journalisten via Twitter om hulp (Tweets die geretweet worden door journalisten kan je tweet bij heel veel bedrijven brengen).

Donderdag altijd die nuttige 50 minuten Duits. Duits is wel een leuke les, het is alleen een beetje jammer dat we bijna net zo lang onderweg zijn dan dat we op school zijn. Na school hebben Demi en ik alle toetsen gemaakt en afgerond met een gemiddelde van een 8.3. Dat betekent dat ons Marketing project en tentamen na worden gekeken waardoor we nog steeds alle punten kunnen halen. Fijn, fijn, fijn.
Daarna heb ik weer wat bedrijven gemaild. Babs (een vriendin en klasgenootje uit Nederland), had mij een handige site gegeven met wat Nederlandse touroperators die een kantoor hebben in Barcelona. Ook had ik wat tips en namen van bedrijven doorgekregen van Daniëlle en Melanie waarvoor grote dank Al snel kreeg ik een reactie terug en ik heb dinsdag een skype gesprek! De aanhouder wint!
Ook heb ik via Twitter nog een touroperator gevonden en ook zij mailen mij deze week nog terug (ze hebben al verteld dat ze stagiaires zoeken).

Donderdagavond zijn we uitgegaan in Point, met Alexandro, Robert, Hector, Juan, Casper en het standaard groepje meiden. Was een gezellige avond!
Vrijdag hadden we twee uurtjes informatica, dus het was gelukkig snel weekend. Dit weekend besloot ik thuis te blijven. Het wordt al een stuk drukker met school (examens in het versier), het is natuurlijk ook leuk voor Demi en ik kan ook lekker een keer geld besparen (aangezien het geld er sneller uit gaat dan je denkt).

Over het weekend kan ik vrij kort zijn. Het was zaterdag en zondag vreselijk weer. Het heeft elke minuut geregend en het was koud, lekker binnen gebleven dus en veel aan school gedaan. Zaterdag kwam Marieke in de middag en toen hebben we eerst samen expeditie Robinson gekeken en nog een deel van Nederland-Japan (wat niks aan was). Marieke bleef ook eten en in de avond hebben we samen nog een filmpje gekeken!

Zondag hebben we eerst goed uitgeslapen , lekker wentelteefjes gebakken als ontbijt en daarna weer aan school gewerkt. In de avond Döner gehaald, wat (ook) om te hoek zit en dat hadden wij wel verdiend, dachten we zo.
En zo was het weekendje snel voorbij.

Maandag hadden we eerst les van 9 (9.30 eigenlijk aangezien de docent altijd te laat komt) tot 13 uur. In de middag kwamen Elena en haar vader langs, aangezien we al bijna een week lekkage hadden in de keuken, met emmers en handdoeken heen en weer, dus het was fijn dat ze langs kwamen.
Ook had Elena de rekening van het ‘gas,water en licht’ mee. Dat bedrag viel gelukkig wel mee, maar er werd nog €160 bij opgeteld (van twee maanden) voor het schoonmaken en elektriciteit van de hal. Aangezien dit ons nog nooit verteld is, waren we hier ‘not amused’ over en we hebben dan ook verteld dat dit ons nooit verteld is en daarom wij dat bedrag niet gaan betalen. Ze zal het gaan overleggen met haar zus, nou ze overlegt maar een end heen, maar wij gaan het niet betalen!

Verder weer aan school gewerkt (suprise). Ook kreeg ik die middag een uitnodiging voor een skype gesprek voor een stage in Barcelona! Dinsdag om 15.00 uur, spannend. Eind van de middag zijn we nog even naar de markt geweest. We wonen hier nu bijna 3 maanden en de markt is om de hoek, we waren nog nooit weest. Det kan natuurlijk niet, dus we zijn even heengelopen. Heerlijk verse groente en fruit, was best leuk om te zien.

Dinsdag na school heb ik eerst de samenvatting voor marketing afgemaakt. Volgende week dinsdag hebben we daarvoor het eerste tentamen. Het is niet heel moeilijk maar erg veel stof. Mijn samenvatting is dan ook 26 pagina’s, maar je leert er uiteraard wel van.
Daarna had ik het skype gesprek, wat meer dan een half uur duurde, maar het was een super leuk gesprek. Het was gelijk heel relaxt en niet formeel. Er zijn nog drie andere kandidaten en aanstaande vrijdag hoor ik of ik het geworden ben (al zien jullie niks op Facebook, dan weten jullie genoeg). En na dit leuke gesprek kreeg ik ook nog te horen dat ik mijn Duits tentamen heb gehaald, prima dagje!
Maar ik hooop echt dat ik de stage krijg! Als dat zo is, woon ik begin volgend jaar met Adriano in Barcelona, nohnohnoh.

De dagen vliegen nog steeds om. Nu we het drukker hebben met school gaat het nóg sneller. Over iets meer dan twee weken komen mijn ouders en opa en oma alweer en voor je het weet is het kerstvakantie. Maar eerst de tentamens even knallen!

Adioss, tot snel!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Vanaf 2 september tot begin februari ga ik studeren in Spanje, te Zaragoza. Ik zal hier af en toe een verhaaltje plaatsen, wat ik meemaak en waar ik zoal mee bezig ben, zodat jullie een beetje kunnen lezen wat er allemaal gebeurd in het zonnige España!

Actief sinds 30 Aug. 2013
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 12791

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 03 Februari 2014

Zaragoza

Landen bezocht: