Erasmus leven. - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Monique Schilder - WaarBenJij.nu Erasmus leven. - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Monique Schilder - WaarBenJij.nu

Erasmus leven.

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

06 Oktober 2013 | Spanje, Zaragoza


Afgelopen week school is voorbij gevolgen. Maandag en dinsdag zoals altijd marketing en Financial accounting. Voor elke week is er een PowerPoint die je tijdens de les mee kan nemen, zodat je aantekeningen erbij kan maken. Er is een ‘fotocopia’ in school waar je alle lesstof kan halen tegen kleine betaling, dus dat is wel fijn.
Dinsdag tijdens Financial accounting kreeg ik last van migraine, dus toen heb ik maar besloten om geen marketing te gaan volgen, aangezien de letters over het papier dansten. Toen heb ik thuis medicijnen genomen en na twee uur slaap was het alweer over. Godzijdank heb ik die pillen meegenomen:p Dinsdagmiddag wilde ik eigenlijk even gaan sporten, want dat is denk ik de beste manier om weer helemaal fit te worden. Ook al was het dik 30 graden, volgens mij wel 35 (warmste dag in september in heel veel jaar tijd), ben ik samen met Natalia en Demi naar het park gegaan dichtbij ons huis en daar hebben wel lekker gesport. Eerst hardgelopen en daarna op de attributen die daar voor gratis en voor niks staan.
Die avond uiteraard Ajax gekeken. En nohnohnoh wat waren we blij met die 1-0 (blij is echt een understatement), want we gilden zo hard dat ze het 3km verderop nog hoorden. En we weten allemaal hoe het afliep, een penalty in de laatste minuut, naja dat hebben ze ook geweten (nohnohnoh wat waren we chagrijnig).

Woensdag tot vrijdag zijn de ‘ETUZ’ dagen. Schooldagen van twee of drie uur les (heeeul zwaar) en ook leuke lessen. Woensdagmiddag zijn we met zijn vijven (Marieke, Demi, Priscilla en Larissa) naar de 1€ bar gegaan, ideaal voor studenten.
Donderdag na school vrij weinig gedaan. Meestal eten we wat, doen wat dingetjes voor school, maken af en toe nog wat school en we genieten volop van de siësta mogelijk. Heerlijk.
Donderdagavond zijn Demi en ik eerst naar een bar gegaan (waar we ook altijd voetbal kijken) en daar was een quiz met Erasmus studenten. Helaas kwamen Demi en ik net weer met twee oude mensen die eigenlijk niks beter te doen hadden. Dat was een beetje jammer want we wilden wel graag met Erasmus studenten chillen.
Maargoed, daarna zijn naar ’Point’ gegaan. Toen we binnen kwamen was het nag een beetje rustig, maar dat mocht de pret niet drukken. Muziek was goed dus wij zijn daar gewoon midden op de dansvloer gaan staan en al snel hadden we Natalia en een vriendin van haar gemeet. Daarna kwam Marieke ook met Priscilla en Larissa en rond 2.00 uur was het goed druk. Veel gezellig mensen en leuke gesprekken gehad. Rond 5.00 uur lagen we lekker in ons bedje (gelukkig hoeven Demi en ik nu niet meer rekening te houden met bussen, want we hebben een fiets).

Vrijdag hadden we alleen Informaticá, van 12 tot 14. Tijdens die les (zoals jullie misschien al bij Marieke hebben gelezen) kwam de lerares naar ons toe om te vragen hoe het met ons Spaans ging. Zij kwam met het idee om ons te koppelen aan Spaanse studenten zodat zij beter Engels konden leren en wij Spaans (zo leer je nieuwe mensen kennen en je leert de taal voor noppes).
Dus ben benieuwd hoe dat gaat, ik denk dat het veel gaat helpen!

Vrijdag uit school heb ik me klaar gemaakt voor Barcelona. Dit keer reed ik alleen met Victoria. Veel gepraat onderweg, dus ook weer gratis Spaans geleerd. Rond 20.15 uur was ik in Barcelona bij het metro station waar Adriano me opwachtte. Vanaf Plaza Cataluyna is het ongeveer 10 minuutjes lopen naar het huis. Over La Rambla, waar trouwens van alles wordt verkocht (van rozen en hoeden tot xtc en een ontmoeting met de heer Jezus).

Zaterdag waren we van plan om naar een ‘tattoo bijeenkomst’ te gaan. Het was in een gebouw met allemaal kraampjes met informatie, mensen die graffiti tekeningen maakten en je kon er gratis een henna tattoo laten zetten (wat ik wel wilde). Helaas was de rij veul te lang dus we zijn maar verder gelopen. Toen kwamen we bij een plein met een groot kasteel waar we een tijdje hebben gezeten. Bovenop kon je genieten van het uitzicht van de stad (zie foto’s).

En zo stelt eigenlijk een weekend niet zoveel voor. Zaterdagavond namelijk de stad in geweest en zondag lang uitgeslapen. Nog even naar buiten geweest en thuis heeft Adriano pasta gemaakt (nomnomnom).
Toen hebben we nog even een ijsje gegeten in ‘Le Rambla’ en om 18 uur ging mijn metro weg. Om half 7 was ik bij de halte waar Victoria me ophaalde en vanaf daar zijn we weer naar Zaragoza gereden en ik werd bij mn huis afgezet 

Morgen weer naar school (helaaaas). En als ik me niet vergis maar twee dagen en de rest van de week vrij, omdat het ‘Fiestas del pilar’ is. Wat het precies is, geeen idee. Maar we zijn vrij, er zijn feesten buiten met muziek en we kunnen doen waar we zin in hebben. Prima, ik ben benieuwd!

Vrijdag komen Niels en Ayla op bezoek, dan zijn nog steeds hier die feesten, dus ze hebben een goed weekend uitgekozen (en het blijft mooi weer hier).

Foto’s gooi ik er morgen wel weer op, nu toid om te slapen.

Dit was hem wel weer!
Ik zie dat mijn blog best vaak bekeken wordt en ben wel benieuwd door wie. Kun je een reactie plaatsten????

xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Vanaf 2 september tot begin februari ga ik studeren in Spanje, te Zaragoza. Ik zal hier af en toe een verhaaltje plaatsen, wat ik meemaak en waar ik zoal mee bezig ben, zodat jullie een beetje kunnen lezen wat er allemaal gebeurd in het zonnige España!

Actief sinds 30 Aug. 2013
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 12793

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 03 Februari 2014

Zaragoza

Landen bezocht: