Weekendje Barcelona - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Monique Schilder - WaarBenJij.nu Weekendje Barcelona - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Monique Schilder - WaarBenJij.nu

Weekendje Barcelona

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

30 September 2013 | Spanje, Zaragoza


Weekendje Barcelona.

Vrijdag had ik tot 14 uur les en daarna nog een afspraak met de coördinator van de ETUZ. Aangezien we nu twee vakken volgen op de Economia school, willen we er nog vier op de ETUZ volgen. We volgen namelijk liever toeristische vakken in het Spaans, dan financiële vakken (veeel te moeilijk). Ik heb zelf ook het idee dat het niveau van de ETUZ een stukje lager ligt dat de Economia school (of ik vind dat gewoon veel moeilijk, kan ook).
Even voor 15 uur was ik thuis. Toen heb ik snel gedoucht en mn spullen gepakt en toen naar het station gelopen. Voor half 5 zag ik Victoria, de vrouw van’blabla car’. Victoria reed en in de auto zat ook nog haar broer en Carlos, een andere reiziger die ook naar Barcelona wilde. (32 jaar, woont in Zaragoza, hele aardige vent) Oh ja, er zaten ook nog twee honden in de auto, volle bak dus.

Onderweg vertelde Victoria mij dat ze veel respect voor me heeft. 19 jaar, meisje uit Holland, alleen reizend naar Barcelona (zo vertelde ze), best leuk om te horen.
Ook werd tijdens de reis duidelijk dat Victoria mij niet ging afzetten in het centrum (aangezien het in de stad ’s avonds veel te druk is), maar op een metrostation die me daar naartoe zal brengen. Dit kwam een beetje onverwachts, maar later bleek dat ze dat in het Spaans via de email al gezegd had, dus ik had niks te klagen.
Carlos sprak gelukkig Engels en vertelde mij dat hij dezelfde metro moest hebben, we konden dus samen reizen. Ook vertelde hij dat hij vaker in Nederland is geweest: Texel, Utrecht en Amsterdam, was wel geinig om te horen. Na een reis van 3 uur kwamen we aan bij het metrostation, en na een half uurtje waren we bij Plaza Cataluyna, waar Adri me zal opwachten. Tijdens de metro reis vertelde Carlos dat hij Yogatrainer was. Ik vond dat wel interessant dus vroeg hem naar hoe dat eigenlijk allemaal zat. Hij vertelde dat de meeste mensen op deze wereld beslissen maken maar eigenlijk niet goed naar zichzelf luisteren. Door yoga leer je naar jezelf te kijken en kun je beslissingen nemen door echt ‘diep in jezelf te kijken.’ (klinkt misschien een beetje raar maar ik vertaal het letterlijk:p) Ook zei hij dat je lichaam veel flexibeler werd en nadat ik verteld had dat ik (zoals veel mensen wel weten) vaak last heb van mijn nek/rug. Dus wie weet, is dat wel wat voor mij. Ook Adriano vertelde er over, dus misschien maar even rondkijken.

Toen ik eenmaal was aangekomen bij het metrostation, moest ik Adriano nog zien te vinden. Ik liep gezellig met Carlos mee de trap op en toen zag ik hem al Adri zag mij nog niet, dus ik heb eerst even afscheid genomen van Carlos en ben toen naar adri gerend.
Het huis van Adri is super mooi, alles is nieuw en het ruikt ook echt naar een hotelkamer. Het appartement heeft ook een groot dakterras met zwembad en daar hebben we dan ook vrijdagavond gezeten.

Zaterdag zijn we, zonder plannen, de stad in gelopen. Overal in Barcelona staan kraampjes op markten, levende standbeelden en mensen uit de hele wereld, super leuk om te zien. We zijn langs de haven gelopen en zo door naar het strand.
Later bleek dat de broer van Victoria (van de blablacar), me op het strand had gezien, maar geen gedag durfde te zeggen haha, beetje jammer. We hebben thuis pizza gegeten en zijn ’s avonds uiteten geweest bij een luxe thai restaurant. Binnen zat het helaas helemaal vol. Binnen in het restaurant leek het echt alsof je in Thailand zat. Het was super groot, er was ruimte voor 270 personen en het zat bomvol. De mevrouw vertelde dat we moesten wachten tot 23.15uur en daar hadden we eigenlijk weinig zin in. We wilden toen weglopen maar een hele vriendelijke ober zei dat we wel buiten mochten zitten, waar nog een tafeltje vrij was. We hebben heerlijk gegeten (foto’s zal ik nog uploaden). Samen hebben we een menu genomen met allemaal verschillende soorten thais eten waar een fles wijn en water bij zat.
Op de bon bleek dat we, omdat we buiten zaten, het drinken niet hoefden te betalen. Scheelt weer, het eten was niet zo goedkoop namelijk (maar yolo).



Zondag zijn we richting de Sagrada Familia gelopen. Adriano had het nog nooit gezien maar vond het eigenlijk niet zo bijzonder. En eerlijk gezegd valt het mij ook een beetje tegen. Er staat alleen een kerk en erom heen is niet zoveel te beleven (geen plein ofzo). We waren dan ook niet van plan om 14 euro per persoon aan entree te betalen. Toen zijn we doorgelopen, naar een of ander bekend Gaudi huis (ik denk het huis van die man zelf) en hebben toen zijn toen opzoek gegaan naar een italiaans restaurant (ons favoriete eten).
In een klein straatje hebben we toen een heel schattig restaurantje gevonden die erg goed aangeschreven staat op Google. Voor weinig geld heerlijk gegeten.
Het was toen alweer tegen 17 uur aan dus we moesten naar huis en ik heb mijn koffer ingepakt. Tme flies when you’re having fun.
Met de metro ben ik naar het afgesproken punt gegaan en daar heb ik Victoria en haar broer weer ontmoet. Rond 22 uur stapte ik weer mijn huis in Zaragoza binnen. En toen ik binnen stapte had ik wel echt zo’n gevoel van: ‘Ik ben thuis.’
Demi had nog wat eten voor me bewaart en daarna zijn we snel gaan slapen.

Vandaag hebben we een rustig dagje school gehad, boodschappen gedaan en siesta gehouden. Morgen weer school tot 13 uur en in de avond CL kijken met wat Nederlanders in een bar Gezellig!

Dit was hem weerrr, foto’s volgen binnenkort!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Vanaf 2 september tot begin februari ga ik studeren in Spanje, te Zaragoza. Ik zal hier af en toe een verhaaltje plaatsen, wat ik meemaak en waar ik zoal mee bezig ben, zodat jullie een beetje kunnen lezen wat er allemaal gebeurd in het zonnige España!

Actief sinds 30 Aug. 2013
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 12807

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 03 Februari 2014

Zaragoza

Landen bezocht: