De tijd vliegt - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Monique Schilder - WaarBenJij.nu De tijd vliegt - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Monique Schilder - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

26 September 2013 | Spanje, Zaragoza

Tijd vliegtttt

Na dit weekend zitten Demi en ik hier alweer 4 weken.. lijkt niet zo lang, maar toch vliegen de dagen echt voorbij. Komt voornamelijk denk ik door de korte schooldagen en veel vrije tijd. En uiteraard hebben we het ontzettend naar ons zin, wat ook wel een beetje meehelpt.

Het begin van de week ging eigenlijk hetzelfde als vorige week. Maandag en dinsdag hebben we 4 uur les, waarvan 2 uur marketing en 2 uur Financial accounting. Financial accounting is nog best lastig maar gelukkig zijn de lessen in het Engels.
Die middag heb ik een heeeeerlijke siesta gehouden en verder vrijjj weinig gedaan, zeg maar.

Dinsdag middag had Demi een afspraak met een man die zijn fiets verkochte. We zijn met de bus heen gegaan (ruim 30 minuten met de bus). We knepen hem gelijk weer natuurlijk, aangezien wij en bussen niet zo’n goede combinatie zijn. En het ging weer niet vlekkeloos, de bus kwam ruim 10 minuutjes te laat maar we zaten gelukkig wel in de goede bus. Het kan in de krant.
Al snel hadden we het gevonden, Demi fietste even een rondje door de straat en rekende af. Prima, zij had een fiets, nu ik nog.
De man vertelde dat het niet was toegestaan om een fiets mee te nemen in de bus, dus helaas moesten we teruglopen. Waar wij toen waren, stond niet eens op de kaart, dus we moesten wel even lopen. Het was weer tegen de 30 graden dus daar hadden we eigenlijk niet zoveel zin in. Na 45 minuten lopen waren we eindelijk thuis. Ik heb toen gelijk weer wat mailtjes gestuurd, aangezien we zo snel mogelijk samen met de fiets naar school willen.
Die middag ben ik naar de Yoigo gegaan, wat hier letterlijk op de hoek zit en heb een Spaans abonnementje genomen. Nu heb ik overal internet en het kostte zo weinig dat de keuze niet zo moeilijk was. Toen we thuis waren had Demi ook al snel besloten dat ze het ook wilde, dus nog een keertje teruggelopen. We hadden onze dagelijkse beweging zo ook wel weer gehad.

Die avond besloten we maar een beetje op tijd te gaan slapen, om een lange nacht te kunnen maken. Dat plan werd helaas van tafel geveegd, aangezien er een ‘hudgeeee’ sprinkhaan op mijn raam zat (zie foto). We durfden het beest alle drie niet dood te maken en ik zat eigenlijk alleen maar te gillen (alle buren ook weer wakker). Toen zijn Natalia en Demi uit het raam geklommen, naar het balkon met schoenen als wapen mee. Zij durfden het ook niet dood te maken, ondertussen lag ik op de grond van het lachen binnen:p. Toen kwam ik met het geniale idee om haarlak erop te spuiten. Na een hele haarlakfles en toiletverfrisser was het beest nog steeds niet dood. Toen besloot ik maar om ook het balkon op te klimmen. Ik pakte de schoenen van Natalia en sloeg het best keihard op de grond. Ondertussen gingen er steeds meer lichten branden bij alle buren dus we moesten maar weer snel naar binnen, aangezien ze niet zo blij met ons waren. Uurtje later dan gepland konden we dan eindelijk gaan slapen.

Woensdag hebben we alleen 50 minuten informatica op de ETUZ. De les begon pas om 12.10, daarvoor hadden we met onze buddy Pablo afgesproken. We hadden namelijk de factuur van het internet van september binnen en om dat te betalen moeten wij naar het postkantoor (aangezien wij geen Spaans rekeningnummer hebben). Helaas bleek daar dat dit nog niet de goede factuur was, dus dat we later terug moesten komen. Een positief puntje; we weten in ieder geval waar het nu is, dus hoeven we Pablo daar voortaan niet mee lastig te vallen, haha.
Toen zijn we doorgelopen naar de ETUZ en hebben we de les gevolgd. Marieke volgt informatica ook, dus dan zitten we in dezelfde klas .
Na de les moesten we naar de Economia school, om goedkeuring te krijgen voor de vakken zodat onze namen op de klassenlijsten kunnen worden gezet. De man bij het international office zei dat hij betwijfelde of de Erasmus studenten wel de lessen in het Engels mogen volgen.. nou het is te hopen dat hij ongelijk heeft want Financial accounting in het Spaans gaat me wel iets te ver. Afwachten dus.
Die middag heb ik ook een mailtje ontvangen over een tweede hands fiets en ik kon donderdag langskomen.

Woensdagavond hebben we weer met zn alle bij ons thuis Ajax gekeken, was weer erg gezellig en gelukkig is Ajax, naar een zwaarbevochten wedstrijd, door.

Donderdag hebben we informatica gevolgd en daarna hadden we law op de economía school. Demi en ik begrepen eigenlijk weer vrij weinig van de les en vroegen onszelf ook af wat we er deden. We zijn in de pauze (om 12.00 uur) naar huis gegaan. Eenmaal thuis aangekomen hebben we weer wat mailtjes de deur uitgegooid, aangezien ons rooster nu nog steeds niet vaststaat. Wat we nu willen gaan doen is vier vakken in het Spaans volgen en twee in het Engels (Marketing en Financial Accounting, op de maandag en dinsdag). Als we hier toestemming voor krijgen, moeten we wel noodgedwongen Spaanse lessen gaan missen, aangezien het niet in het rooster past om alles te volgen. Best een heel gedoe en we hopen dan ook dat het snel geregeld is.

Daarna heb ik mijn fiets opgehaald. Ik kwam voor een mountainbike maar die was kapot, zei die man dus heb ik maar voor een andere gekozen. Kostte vrij weinig en hij heeft voor mij ook het zadel nog even hoger gezet, banden opgepompt en de ketting aangespannen. Demi en ik hadden al bij een ‘chinees winkeltje’(soort zwarte markt in het klein) lichtjes gekocht voor €2.50. Diezelfde lichtjes kostten in een fietswinkel €10 en van dat verschil kun je toch weer heel wat broden kopen:p.

Vanavond gaan Demi en ik uiteten. Porque? Porque no? En daarna de stad een beetje verkennen met onze fiets. En wie weet nog even een barretje in, wie weet..

Nu ga ik me koffer inpakken voor een weekendje Barcelona, ik ga naar Adriano toe. Kan ik eindelijk zien waar hij woont. Heb er heeeel veel zin in Pap en mam hebben drop, pepernoten en hagelslag gestuurd dus ik kan niet wachten om dat op te halen:) Ook de familie van Langen heeft aan ons gedacht, waarvoor grote dank :):)
Morgen moet ik om 16.00 uur bij het station zijn, waar een vrouw op me staat te wachten, Victoria. Ik heb de ´Blabla´ site geraadpleegd. Daar zetten mensen hun reis op, waar je dan kan reserveren voor stoelen in de auto. Dit is veeel goedkoper dan de trein. De goedkope kosten won het van de angst dat ik misschien ontvoert wordt ofzo:p. Nee, komt vast en zeker goed. De reis duurt wel wat langer, maar dat heb ik er wel voor over.

Foto´s volgen later, ik zal laten weten als ik veilig in Barcelona zit.

Adiosss


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Vanaf 2 september tot begin februari ga ik studeren in Spanje, te Zaragoza. Ik zal hier af en toe een verhaaltje plaatsen, wat ik meemaak en waar ik zoal mee bezig ben, zodat jullie een beetje kunnen lezen wat er allemaal gebeurd in het zonnige España!

Actief sinds 30 Aug. 2013
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 12808

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 03 Februari 2014

Zaragoza

Landen bezocht: