Nog steeds in het heerlijke, warme Spanje. - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Monique Schilder - WaarBenJij.nu Nog steeds in het heerlijke, warme Spanje. - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Monique Schilder - WaarBenJij.nu

Nog steeds in het heerlijke, warme Spanje.

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

28 Oktober 2013 | Spanje, Zaragoza

Vandaag stond mijn hele Facebook vol met berichten over de storm in Nederland. Hier was het vandaag een prachtige dag, boven de 30 graden, dus heerlijk warm. Door dit warme weer raak je ook niet in zo´n wintersleur, wat ik soms nog wel eens in Nederland heb gehad. Dus dat is zeker een pluspunt van Spanje. (Wel medelijden met jullie Nederlanders hoor, ik denk aan jullie) Kom hier es langs, de deur staat open!
Goed, er dus alweer ruim een week om. De tijd gaat nog steeds ontzettend snel en de dagen vliegen echt om.
Afgelopen week hebben we best een drukke week gehad. Gelukkig hebben we de middagen gewoon vrij om aan school te zitten en helaas soms wat minder siësta’s in de week.

De eerste maand was het nog niet zo druk met school maar je merkt nu wel dat over een maand ongeveer de mid-term exams eraan komen, dus dat je nu wel echt moet gaan beginnen met leren en opdrachten maken om te kijken of je alles snapt.
Maandag hadden we zoals gewoonlijk om 9 uur marketing, maar Demi en ik zorgen altijd dat we rond kwart over 9 in het lokaal zijn, aangezien de leraar elke maandag 20 minuten te laat is. Niemand kijkt hier ook van op, het is normaal. Ik vind alles prima, 20 minuten langer slapen kan echt geen kwaad op de maandagochtend.

Dinsdag hadden we gewoon weer school tot 13 uur. En in de middag weer aan school gezeten. Afgelopen week wel met wat meer druk, want ik twijfelde of ik het wel redde om weer naar Barcelona te gaan in verband met het vele huis- en leerwerk.
Dinsdagavond gezellig naar de Irish pub gegaan en daar de wedstrijd (Celtic-Ajax) gekeken. Met een behoorlijk zuur hoofd zijn we die avond teruggefietst.

Woensdag en donderdag weer normale schooldagen en aan school gezeten. Niet veel bijzonders eigenlijk. Donderdag besloten we niet uit te gaan maar lekker een avondje GTST, Geer en Goor en Expeditie Robinson te doen (ook niet verkeerd voor een keertje).

Vrijdag hebben we alleen twee uurtjes informatica. We hebben weer een nieuwe opdracht gekregen die best moeilijk is, maar gelukkig zijn de studenten op de ETUZ heel aardig een behulpzaam. De meesten spreken niet zo goed Engels, dus daardoor kun je je Spaans ook goed leren. Dit in vergelijking met de Economía universiteit; iedereen spreekt daar Engels (misschien wel beter dan mij), maar de groep is daar heel hecht. Wij zitten met een groep Erasmus studenten en verder is de klas gevuld met de Spaanse studenten. Helaas is het gesprek niet verder gekomen dan een ‘Hola.’ Maar hey, genoeg andere leuke mensen hier!

Ik heb trouwens wat foto´s gestuurd naar Spaanse modellenbureaus in Barcelona, ik dacht waarom ook niet, wat heb ik te verliezen. Dus wie weet hoor ik binnenkort wat

Vrijdagmiddag ging ik weer heeerlijk met het bussie naar Barcelona. Ik zat naast ene Mario, woont in de buurt van Zaragoza met zijn vader en zijn moeder woont in Barcelona met zijn zus. Zijn ouders zijn gescheiden dus hij reist af en toe op en neer tussen deze twee steden. Leuk gesprek gehad en ik vind het dan best raar om te denken dat je zulke mensen nooit meer in je leven ziet. Ik ontmoet hier zoveel mensen en veel voor korte duur. Dat vind ik best wel een rare gedachte.
Ik ontmoet mensen die ik misschien nooit meer zie, zie dingen die ik misschien nooit meer zie en beleef dingen die ik nooit meer zo ga beleven. Daarom weet ik dat ik ook echt moet genieten van deze tijd en zoals tante suus het ook heeft gezegd: ‘Gebruik al je zintuigen om alles in je op te nemen.’ En dat doe ik ook zeker.

Adriano woont samen met twee andere jongens (Johannes en Oscar). Johannes is een Duitser, 26 jaar als ik me niet vergis en zoekt nu een baan in Spanje. We hebben een tijdje met hem zitten praten en het is een super aardige jongen. Hij liet wat foto’s zien van waar hij allemaal is geweest. Onder andere in Thailand waar hij naar ‘The Full Moon Party’ is geweest. Door al die foto’s weet ik zeker dat ik daar een keer naar toe ga. Verder is hij in Nieuw-Zeeland geweest, Australië (daar heeft hij drie jaar gewoond) maar ook Amerika. Super vet om al die verhalen te horen. Hij heeft veel mensen ontmoet uit verschillende landen met andere culturen en dat vond ik best vet om allemaal te horen. Adriano en ik beginnen deze zomer als het goed is met Portugal, rustig an beginnen, haha. Elke week sparen we een bedrag zodat we in de zomer een mooi bedrag bij elkaar hebben gespaard.
Johannes heeft nu een Spaanse vriendin en spreekt een best aardig woordje Spaans (waar ik best jaloers op ben, wil ik ook!)
Mijn Spaans gaat namelijk nog niet veel beter, heb ik het idee, dat twee maanden geleden. Misschien het verstaan wel, maar het spreken is echt lastiger dan ik dacht.. poco a poco.. (beetje bij beetje).

Zaterdag zijn Adri en ik naar het strand gegaan. Helaas was het best bewolkt dus ik ben maar niet de zee in gegaan, Adriano natuurlijk wel:p. Ik zat heerlijk in het zand, kijkend naar Adriano die door de nogal sterke golfen zwom en ik luisterde naar het geluid van de zee. Echt een super rustgevend geluid is dat. Op dat moment besefte ik me (weer) hoe gelukkig ik ben met alle mensen in mijn leven, hoe blij ik ben met wat ik allemaal mee maak en hoe rijk je kan zijn met liefde en gezondheid. Meer heb je niet nodig.
Wat een serieus gelul eigenlijk (maar ik meen het wel).

Zondag zijn we weer naar het strand geweest, het was praaaaaaaaaachtig weer. 30 graden en geen wolkje aan de lucht. Ik dook dan ook gelijk de zee in. Wie had dat gedacht dat je dat bijna in November nog kan doen. Heerlijk, super van genoten.

Vandaag ben ik naar het ziekenhuis gegaan voor mijn ingegroeide teennagel. (Na twee, misschien wel drie weken uitstellen. Het lopen deed nu echt zeer dus ik moest wel heen. Ik zeg altijd dat ‘de van Langens’ eigenwijs zijn, maar misschien in combinatie met Schilders bloed ben ik ook best eigenwijs). Ik werd doorverwezen naar ‘chirurgie’, dus ik was al bang voor een operatie maar dat was gelukkig nog niet nodig. Eerst moet ik een week met een zalfje proberen, als dat niet helpt ga ik volgende week weer terug.

Met de heimwee gaat het goed, aangezien ik niet zoveel heimwee heb. Al mis ik wel de zondagavonden, of naar Ajax gaan met de meiden en ook de Centerparcsgangers 

Dit weekje hebben we maar vier lesdagen want vrijdag is het feestdag hier. Marieke en ik gaan donderdag naar Yecla (waar de ouders van Adriano wonen) en ik heb er echt super veel zin in! Adriano komt vrijdag aan en Esther, de zus van Adriano, komt zaterdag. Leukleukleuk.

Maar eerst nog even lekker naar school en studeren! Hoe gaat het in Nederland luitjes? Genieten jullie een beetje van mijn verslagen?

Tot snel!
xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Vanaf 2 september tot begin februari ga ik studeren in Spanje, te Zaragoza. Ik zal hier af en toe een verhaaltje plaatsen, wat ik meemaak en waar ik zoal mee bezig ben, zodat jullie een beetje kunnen lezen wat er allemaal gebeurd in het zonnige España!

Actief sinds 30 Aug. 2013
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 12788

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 03 Februari 2014

Zaragoza

Landen bezocht: