Alweer bijna november.. - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Monique Schilder - WaarBenJij.nu Alweer bijna november.. - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Monique Schilder - WaarBenJij.nu

Alweer bijna november..

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

21 Oktober 2013 | Spanje, Zaragoza


Afgelopen week hebben we een aardig rustige week gehad. Ik ga ook niet alles uitgebreid typen, want het is niet zo interessant allemaal:p. Maandag zoals gewoonlijk naar school gegaan van 9 tot 14, boodschappen gedaan en verder weinig gedaan.
Dinsdag, na school, had ik een telefonisch gesprek met ‘W Barcelona.’ Dit is een vijf sterren hotel in Barcelona, erg luxe en midden in het centrum.

Ik ben afgelopen week gaan kijken naar de mogelijkheden om een stage te lopen in Barcelona, in plaats van dat te doen in Amsterdam. Omdat ik het erg naar mijn zin heb hier, vroeg ik mezelf af waarom ik terug zal gaan als ik hier nog heel veel kan leren.
Het gesprek ging best aardig, totdat ze op de helft Spaans begon te praten en ik dus ook in het Spaans moest antwoorden (ik moest bijvoorbeeld een sterke eigenschap noemen en waarom die eigenschap een aanwinst is voor het hotel), best lastig. Maar ik heb mijn best erop gedaan en deze week krijg ik reactie. Ik vraag me wel af, als ik word aangenomen, of het niet te lastig is. De mensen daar spreken wel Engels, maar ik zal veel documenten (vrijwel alles), in het Spaans moeten gaan maken. Ik heb ook nog e-mails gestuurd naar tourist offices, dus het is nog even verder zoeken en afwachten.
Ik heb het ook Kuoni, het stagebedrijf in Amsterdam laten weten, en gelukkig was hun reactie heel begripvol. Wel moet ik natuurlijk zo snel mogelijk beslissen, want het is niet netjes om een paar weken van te voren af te zeggen.
Als ik een stage kan vinden in Barcelona, gaan Adriano en ik wat zoeken voor ons tweeën in de stad om te wonen. Adriano heeft sowieso werk tot Maart en daarna krijgt hij te horen of hij mag blijven. Het zal natuurlijk best wel een ramp zijn als ik alleen eindig in Barcelona, maar laten we van het positieve uitgaan. Hij doet zijn uiterste best en meer kan hij niet doen. Ik ga die gok gewoon wagen en hopen dat alles goed komt.

Woensdag en donderdag waren gewoon weer lesdagen en hebben ’s middags wat huiswerk gemaakt en gerelaxt. Donderdagavond zijn we uitgegaan in POINT, wat weer erg gezellig was.
Rond half 5 waren we thuis, 6 uur sliep ik en om half 8 ging de wekker weer. Heurt er allemaal bij.
Om 11 uur waren we uit, toen heb ik een uurtje geslapen en heb mijn spullen gepakt voor Barcelona.

Om 15 uur vertrok de bus naar Barcelona en 3.5 uur later, om half 7 was in bij Barcelona Sants. De busreis was best prima uit te houden en kostte niet meer dan de ‘Blabla car’ die ik hiervoor wel eens gebruikte als reis, dus voortaan ga ik denk ik met de bus.
Adriano was iets te laat dus ik besloot nog even snel naar de WC te gaan en daarna snel naar het afgesproken punt te lopen. Op weg daarnaar toe tikte iemand mij op de schouders en ik wist natuurlijk gelijk wie dat was

Heel leuk weekendje weer gehad, zoals altijd. Rond gelopen in de stad, uit eten geweest en rustig aan gedaan. Dit weekend vierden Adriano en ik dat we een half jaar bij elkaar zijn (eigenlijk pas donderdag, maar nu waren we bij elkaar). Ik heb van hem een Lady Millon luchtje gehad, mn favoriet haha.
Zondag om half 7 ging de bus weer terug naar Barcelona. Om kwart over 6 waren Adriano en ik op Barcelona Sants, bij de busstations, maar op de borden konden we nergens lezen waar de bus naar Zaragoza vertrok.
Ik pakte natuurlijk gelijk mijn ticket erbij waarop stond: Vertrek: Barcelona Nord (en dus niet Barcelona Sants!) Met de handen voor mijn mond liet ik Adriano het ticket zien. Stomme fout..
Wij zijn toen gelijk naar de informatie balie gelopen om te vragen hoe laat de volgende bus vertrok en die tijd viel wel een beetje tegen, om 0.00 uur pas.
Ik heb toen nog gekeken of ik met de trein terug kon gaan (binnen 1.5 uur ben je dan in Zaragoza), dit kostte 60 euro en dat vond ik veel te gek. Ik heb nog best lang staan balen maar Adriano accepteerde het al heel snel en zei: van fouten leer je, nu zullen we nooit meer naar Barcelona Sants gaan om de bus terug te nemen naar Zaragoza. En daar heeft hij ook wel gelijk in.

Toen zijn we terug naar huis gegaan, rond tussen 19 uur en half 8 waren we thuis, en zondagavond rond die tijd begint het werk voor Adri; hij maakt dan allemaal maaltijden voor de hele week. Hij staat dan 2 uur in de keuken en ik heb hem uiteraard vergezelt in de keuken (wilde ook wel slapen maar dat doe je natuurlijk niet:p).
Naja elk voordeel heeft zijn nadeel: korter slaap gehad, maar wel langer in Barcelona.

Om 00.00 uur dan toch echt (weer) afscheid moeten nemen, en met een business class bus naar Zaragoza gereden. 2 van de 3 uur geslapen, was prima vertoeven!
Om kwart over 3 waren we alweer in Zaragoza, toen heb ik een taxi naar huis genomen en ben snel mn bedje in gedoken.
Vandaag, behoorlijk moe, de lesdag weer overleeft. Om 13 uur waren we klaar en daarna hadden Demi en ik nog een afspraak met een lerares van de ETUZ. We gaan namelijk nog een zesde vak volgen. We kunnen er geen een keer heen, het is een vierde jaars vak en alles is in het Spaans. Maar hey, gewoon proberen.
De lerares is super aardig. We gaan elke week naar haar kantoor en daar geeft zij ons stof voor thuis om te vertalen, dingen op te zoeken en te leren. Nu merk ik wel dat het drukker wordt met school. Maar omdat we veel vrije middagen hebben, is het best te doen.
Ook nog een leuk kaartje gehad van Anouk, dankjewel nichtje  xxx
Dat was hem weer! Tot snel xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Vanaf 2 september tot begin februari ga ik studeren in Spanje, te Zaragoza. Ik zal hier af en toe een verhaaltje plaatsen, wat ik meemaak en waar ik zoal mee bezig ben, zodat jullie een beetje kunnen lezen wat er allemaal gebeurd in het zonnige España!

Actief sinds 30 Aug. 2013
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 12805

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 03 Februari 2014

Zaragoza

Landen bezocht: