Laatste zomervakantie dagen en de eerste schooldag - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Monique Schilder - WaarBenJij.nu Laatste zomervakantie dagen en de eerste schooldag - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Monique Schilder - WaarBenJij.nu

Laatste zomervakantie dagen en de eerste schooldag

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

16 September 2013 | Spanje, Zaragoza


Dit weekend hebben we, zoals gewoonlijk, lekker van het weer genoten. Zaterdag lang uitgeslapen. Om 13.30 uur kwam Natalia (een Pools meisje die opzoek was naar een kamer) kijken naar de vrije slaapkamer. We hebben alles laten zien en ze wilde gelijk die avond intrekken, wat ons betreft prima. Ze is een rustig meisje, maar ze gaat wel alleen vaak weg om mensen te ontmoeten, best dapper, dus het is een prima kamergenootje!

Die middag vonden Adriano en ik het wel leuk om naar Plaza España te gaan (groot plein met een fontein, restaurantjes en een kerk). Het is wel ruim 30 minuten lopen maar met het zonnetje erbij was dat niet erg.
Voordat we bij het plein aankwamen zijn we eerst een restaurantje gaan zoeken om te gaan lunchen. Er stond een wacht rij voor een tafeltje maar we hadden alle tijd en zo zal het bord eten nog lekkerder gaan smaken natuurlijk. We hebben toen heerlijk gegeten (hamburger met patat, was ik wel aan toe:p)
Toen zijn we doorgelopen naar het plein, super mooi. Deed me een beetje denken aan Venetië. Er waren ook veel toeristen die foto’s maken dus ik kon niet achterblijven natuurlijk. De kerk konden we helaas niet zo goed op beeld krijgen door de zon, maar als je ‘san pablo zaragoza’ intikt bij Google zie je wel een beetje hoe het eruit ziet.
Als echte reisleider vertelde Adriano wat leuke dingen over de kerk. Het is de een na grootste kerk in de wereld (na het Vaticaan) en er komen mensen van ver om in deze kerk te bidden. Erg mooi om te zien. Ook nog even een kaarsje opgestoken en toen weer weggegaan.

We moesten doorlopen, aangezien om kwart voor 7 Ajax begon. 5 minuutjes later thuis gekomen maar het meeste dus gewoon gezien (saaie wedstrijd), maar gelukkig hebben ze gewonnen. Zal mij benieuwen woensdag tegen Barcelona.. (Adri support Ajax ook in plaats van Barca haha).

Zondag vrijjjjj weinig gedaan, laatste zomervakantie dag dus nog even goed geluierd. Om half 9 heb ik Adriano weer teruggebracht naar het station waar hij werd opgehaald en daarna zijn Demi en ik uiteten geweest (voor 13 euro, geen geld). Moet kunnen natuurlijk, yolo.

Vandaag was de eerste schooldag! We hadden drie vakken: Marketing, Accounting en Wiskunde (allemaal in het Engels) en ons was verteld door het InHolland dat we twee Engelse vakken mochten kiezen. Accounting was best interessant en (denken wij) ook wel te doen. Voor het eindexamen moeten we een 4 halen, niet onmogelijk dus. Ook gaan we marketing kiezen, dat vond ik persoonlijk het leukste vak. We moeten ook een presentatie geven, maar gelukkig met vijf personen en in het Engels dus dat is wel te doen. Het Engels van ons is trouwens best goed in vergelijking met dat van de Spaanse studenten dus dat komt helemaal goed.
Wiskunde gaan we dus totaal NIET kiezen, die vergelijkingen die hij op het bord scheef waren chinees voor mij dus daar had ik weinig zin in. Wel hoef je maar een 2.5 te halen bij het examen dus dat is vrij simpel.

Opweg naar huis hebben we even boodschappen gedaan en daarna het rooster in elkaar proberen te zetten. Aangezien Demi en ik eerste, tweede en derdejaars vakken volgen op de ‘Economía y Empresa’ universiteit en ook nog twee vakken op de ETUZ (toerisme) was dat onmogelijk om alles te volgen. Veel overlapte elkaar.
Na wat mailtjes met de leraar hebben we toestemming gekregen om 3 Engelse vakken te volgen en een in het Spaans op de economische school. Het Spaanse vak hoeven we eigenlijk niet te halen maar is wel leuk om de taal daardoor beter te leren.
We zitten elke dag van 9 tot 13 uur op school, en vrijdag tot 14 uur. Dat houden wij wel vol!

Nu koken en een relaxed avondje op de bank met GTST!

Hasta luego!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Vanaf 2 september tot begin februari ga ik studeren in Spanje, te Zaragoza. Ik zal hier af en toe een verhaaltje plaatsen, wat ik meemaak en waar ik zoal mee bezig ben, zodat jullie een beetje kunnen lezen wat er allemaal gebeurd in het zonnige España!

Actief sinds 30 Aug. 2013
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 12783

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 03 Februari 2014

Zaragoza

Landen bezocht: