School gaat bijna beginnen. - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Monique Schilder - WaarBenJij.nu School gaat bijna beginnen. - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Monique Schilder - WaarBenJij.nu

School gaat bijna beginnen.

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

13 September 2013 | Spanje, Zaragoza

Donderdagochtend hadden we een afspraak met Carmen, onze coördinator van de toerisme school. Aangezien we toeristische vakken en economische vakken gaan hebben, zitten we op twee faculteiten, maar het is redelijke dichtbij elkaar. Met Carmen hebben we de twee vakken doorbesproken die we daar gaan krijgen: Informatica en Engels toerisme. Bij het laatste vak is het doel van Demi en mij om Amsterdam met Zaragoza te vergelijken. Daarvoor moeten we bezienswaardigheden gaan bekijken en uiteindelijk een presentatie in het Engels over doen. Super leuk!
In de middag hebben we lekker thuis gechilt (goede tijden en expeditie robinson ook uiteraard even gekeken) en toen naar bedje gegaan want de volgende dag ging om 7 uur de wekker.

Vanochtend moesten we namelijk om 9 uur bij onze school zijn ‘Economía y Empresa’, de school waar de overige vakken worden gegeven. Wij, als voorbeeldige studenten, zaten 8.40 uur als een van de eerste in het lokaal. De tijd ging voorbij en het was inmiddels half 10, nog steeds niemand. Even later kwam een jongen vertellen dat in het lokaal waar wij toen zaten een examen werd afgelegd, dus alle studenten zaten in het verkeerde lokaal. We werden naar een ‘hokje’ ernaast gestuurd. We hadden een hele introductie verwacht, maar we kregen alleen een envelop in onze handen gedrukt met daarin formulieren waarvan we vrij weinig begrepen.

Het bleek uiteindelijk dat we alleen wat gegevens in moesten vullen en wat al dat andere was weet ik eigenlijk nog steeds niet. Maar goed, ons doel was van die ochtend om de coördinator daar te vinden en een handtekening te scoren voor de erasmusbeurs. We hebben de desbetreffende man gevonden, deed helemaal niet moeilijk ‘ik teken zo vaak als jullie willen’ dus dat was makkelijk geregeld. Ook heeft hij wat dingen uitgelegd over de vakken, wat we beter wel en niet konden kiezen, dus we gaan waarschijnlijk wel wat dingen veranderen. De eerste week kan iedereen random vakken gaan volgen, om te kijken wat je wel en niet leuk vindt, dus dat is wel relaxed. Toen alles duidelijk was zijn we naar huis gegaan en we hebben gewacht op het meisje die de kamer bij ons kwam kijken. Maar ze is nog steeds niet geweest, zal wel wat later komen ofzo. Ach, we zijn het went.

Toen hebben we gelijk een mailtje gestuurd voor de erasmusbeurs en ook bevestiging gehad dat we binnen twee weken het geld krijgen, dus dat is weer een zorg minder. De rest van de middag buiten gezeten en van onze vrije tijd genoten.

Net toen ik onder de douche vandaan kwam zag ik op mijn telefoon 2 gemiste oproepen en 20 berichten van Adriano. Ik dacht gelijk dat er iets was gebeurd maar dat bleek, gelukkig, niet zo te zijn. Hij zei dat ik naar buiten moest kijken, dus ik naar buiten kijken, zag niks. Maar bij de tweede keer kijken, vanaf het balkon, stond hij beneden, verassing!
Morgen lekker Ajax kijken en genieten van het laatste weekendje van de zomervakantie!

Adiosss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Vanaf 2 september tot begin februari ga ik studeren in Spanje, te Zaragoza. Ik zal hier af en toe een verhaaltje plaatsen, wat ik meemaak en waar ik zoal mee bezig ben, zodat jullie een beetje kunnen lezen wat er allemaal gebeurd in het zonnige España!

Actief sinds 30 Aug. 2013
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 12796

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 03 Februari 2014

Zaragoza

Landen bezocht: