20-11-13/27-11-13 - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Monique Schilder - WaarBenJij.nu 20-11-13/27-11-13 - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Monique Schilder - WaarBenJij.nu

20-11-13/27-11-13

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

27 November 2013 | Spanje, Zaragoza

Weekje vier

Woensdag was niet zo´n bijzonder dagje. We hadden Duits en Informatica en daarna zijn we nog even naar Lara gegaan, de docente van Patrimonio. We kunnen geen les volgen daarvan, dus we gaan elke week een keertje langs om alles door te bespreken.
Demi en ik hadden op Moodle (het internetplatform voor alle leerlingen), gelezen dat er die donderdag een excursie was voor het vak. Wij gelijk vragen of wij mee mochten natuurlijk en dat was geen probleem! Wel om 8 uur aanwezig zijn, maar het kost niks, dus we hebben maar besloten om mee te gaan (yolo)!
Woensdagmiddag hebben we eerst aan Financial accounting gewerkt. Het gaat steeds beter en de oplossingen komen steeds meer overeen met het antwoordmodel dus dat geeft de burger moed! 
Ook heb ik voor Marketing geleerd, aankomende dinsdag hebben we tentamen. Het is niet heel moeilijk maar wel erg veel informatie. Er zit een hoofdstuk bij waar je met ingewikkelde formules een prijs of hoeveelheid moet berekenen en dat is best wel lastig. Maar ik hoop dat als je de andere hoofdstukken goed kunt dat het goed compenseert.

Donderdag ging het wekkertje om half 7. Helaas merkte ik dat ik last had van een migraine aanval.. nog een tijdje in mn donkere kamer gelegen, pil genomen en gewoon besloten om te gaan. Om 7.40 uur waren we bij de bus, als aller eerste (Y).
We kenden natuurlijk nog niemand, dus des te meer reden om mensen te leren kennen. Om 8.10 vertrokken we naar Caluytad. Het was iets meer dan een uurtje rijden. Eerst hebben we een museum bezocht. In het museum lagen allemaal oude overblijfselen van heel veel duizenden jaren geleden (vazen, standbeelden en muurschilderingen). Best leuk om te zien, maar helaas snapten we de Spaanse uitleg niet zo goed.
Daarna zijn we naar Billbin gegaan, een ruïne waar een soort van Arena te zien was. Het lag boven op een berg en het was dus ontzettend koud, onder nul graden, en die wind maakte de gevoelstemperatuur lag een paar graden kouder. Tijdens het lopen wat leuke praatjes gemaakt met klasgenoten, was gezellig!

Na de ruïne hebben we als laatste nog een wijnproeverij bezocht. Eerst kregen we een rondleiding door de ‘fabriek’ (zie foto’s). Daarna kregen we stokbroodjes met kaas, ham, krabsalade, ei, genoeg dus. En uiteraard ook rode wijn. Iedereen kreeg een glas maar ik vond het eeeeingelijk niet zo lekker. Geef mij maar witte wijn.
We zijn ongeveer rond 15.00 uur terug gegaan en naar huis gegaan. Alleen wat marketing geleerd en daarna hadden we het wel gehad. Ik was behoorlijk rozig.
In de avond nog gezellig geskypt met Anouk en tante suus, was leuk om ze weer te spreken ’s avonds ook nog geprobeerd om expeditie robinson via skype te kijken maar helaas was het geluid te slecht…

Vrijdag hadden we les van 9 tot 11 (een extra les Financial accounting). We hebben een proefexamen doorgenomen, 2 december hebben we het échte tentamen. Na de les zijn we nog een uurtje gebleven voor een bijlesje voor Financial accounting, altijd nuttig!
De laatste les voor het weekend was informatica, van 12 tot 14. En daarna was het eindelijk weekend!!

En dit weekend ging ik weer naar Barcelona.  Ik ging met Blabla car mee. Een vrouw van 30 heeft mij gebracht naar Camp nou, wat vanaf daar nog een half uurtje naar Adri's huis is. Ze vertelde dat ze naar Santiago de Compestella heeft gelopen omdat ze last had van stress en even alles wilde vergeten. Verder gewoon gepraat over wat ik hier doe, want zij momenteel doet, waarom ze naar Barcelona ging ect ect. Leuk om zo nieuwe mensen te leren kennen! (die ik waarschijnlijk nooit meer zie, best raar).
Vrijdag onderweg naar Barcelona heb ik een mail gekregen van Mahrou, de eigenaar van Cruising Barcelona waar ik een sollicitatie had gedaan. En ik ben aangenomen! Eerste instantie super blij natuurlijk. Maar later bleek dat de school het niet goedkeurde omdat veel taken front-office zijn en ik moet meer back-office (op het kantoor) doen tijdens mijn stage. Komende week dus stages zoeken en misschien nog proberen de school over te halen..

We hebben zaterdag een beetje door de stad gelopen, vooral rustig aangedaan, adri had nog pizza gemaakt en ook goed genoten van het zonnetje. Zaterdagavond zijn we uit eten geweest bij de Mexicaan, super lekker gegeten! Daarna was het al rond een uur of 1 en toen zijn we naar een Irish Pub gegaan waar we de collega van Adri van Nissan hebben ontmoet en zijn vriendin was ook mee. Ze spreken allemaal vloeiend Engels dus ik kon gezellig meepraten. De vriendin van de collega van Adriano (Esther) heeft connecties met touroperators in Barcelona, dus zij kan mij ook helpen.

Zondag zijn we naar het strand gegaan. Ook in Barcelona is het niet zo warm meer maar Adri ging uiteraard weer zwemmen. Iedereen keek ons aan van ´is die wel goed?’ Maar hij vind het chil en het is goed voor de bloedsomloop zo zegt hij. Naja best, ik zat lekker in het zonnetje, ook lekker.
Adri heeft daarna nog pasta gemaakt en toen was het al snel weer tijd om met de bus naar Zaragoza te gaan, zo’n weekend gaat hartstikke snel.

Maandag hadden we les tot 13, boodschapjes gedaan en de rest van de middag geleerd voor Marketing en stages gezocht. Ik heb ook een mail van Esther gehad, zij heeft mijn CV en motivatiebrief doorgestuurd naar een Cruise bedrijf en ze zoeken nog twee mensen. Hopelijk wordt ik deze week gebeld! Ook heb ik andere touroperators en hotels gebeld en veel gemaild, ik doe mn best dus hopen hopen hopen!

Dinsdag hadden we Marketing tentamen. Demi en ik hadden er alles aan gedaan dus we gingen met een gerust hart er heen. Het tentamen zag er wel wat anders uit (natuurlijk) dan dat we gewend zijn. We zijn MPC vragen gewend bij een marketing tentamen maar dit was allemaal open (zuuuur) De meeste vragen begreep ik wel. Een vraag ging over het berekenen van prijzen met ingewikkelde formules dus dat was best lastig. Maar een 5 of 6 moet zeker gelukt zijn! (een 5 is hier een voldoende).

Dinsdagmiddag maar even lekker rustig aangedaan, siesta en verder alleen opzoek gegaan naar stages.
Woensdag hadden we les van 11 tot 13 uur (dachten we). Rond kwart voor 12 kwam de conciërge nogal in paniek de klas in met het dringende verzoek het gebouw te verlaten. Ik vond het best eng eerlijk gezegd want die paar seconden flitsen er allemaal scenario’s door je hoofd. Toen we buiten kwamen was er al super veel politie. Later kwamen ook de ambulance, brandweermannen en de pers was er ook bij. Er was een verdacht pakketje gevonden wat misschien een bom zou kunnen zijn. Ook zeiden ‘die belangrijke mensen voor de pers’, dat het misschien te maken heeft met de bommelding een paar weken geleden in de kerk op Plaza del Pilar. Best eng idee eigenlijk.
Geen les meer voor die dag, dus ik ben even langsgegaan bij wat touroperators in Zaragoza en gevraagd naar mogelijkheden in Barcelona.
Rest van de middag weer gezocht naar stages, brownies gebakken en Financial accounting geleerd. Komende maandag tentamen en die is best pittig!
Die middag werd ook duidelijk dat dat pakketje op school niks gevaarlijks was, dus morgen kunnen we gewoon weer naar school.

Over een weekje komen mijn ouders en opi en omi alweer. Het leek heel lang ver weg, maar nu is het alweer bijna zo ver!

Dat was hem weer! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Vanaf 2 september tot begin februari ga ik studeren in Spanje, te Zaragoza. Ik zal hier af en toe een verhaaltje plaatsen, wat ik meemaak en waar ik zoal mee bezig ben, zodat jullie een beetje kunnen lezen wat er allemaal gebeurd in het zonnige España!

Actief sinds 30 Aug. 2013
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 12780

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 03 Februari 2014

Zaragoza

Landen bezocht: