Talenschool is begonnen. - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Monique Schilder - WaarBenJij.nu Talenschool is begonnen. - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Monique Schilder - WaarBenJij.nu

Talenschool is begonnen.

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

04 September 2013 | Spanje, Zaragoza


4 september – de taalcursus begint.

Om 8 uur ging de, niet zo geliefde, wekker. Na het ontbijt, rond 9 uur, waren we klaar om naar de cursus te gaan. Maar daarvoor zal eerst de koelkast geleverd worden door de eigenaar. Daar moesten we dus nag op wachten. Een paar minuten na 9 uur, kwamen ze aan met een nieuwe koelkast, wat nieuwe stoelen en de bel werd ook gemaakt. Ook hebben we gelijk de borg en de huur betaald. Prima geregeld dus allemaal. Om half 10 liepen we naar de school, het was maar een kwartiertje lopen, ideaal. Als we hier trouwens over straat lopen, worden we vaak van top tot teen bekeken. Ze zien hier bijna nooit blonde mensen. Een man van ongeveer 60/70 jaar bleef gewoon voor ons neus stilstaan en mompelde wat in het Spaans, enge dingen. Naja goed, deurlopen en niks zeggen.
De klas begon om 10 uur tot half 3 met een pauze van 12.00 tot 12.30 uur. We hebben veel geleerd. We kregen voor de pauze les van Magdaleda en na de les van een andere vrouw (naam vergeten). De vrouw van na de pauze kan gedachtes lezen en de toekomst voorspellen. Ze vertelde dat ik vrij koppig kon zijn (obstinada) en ik heel gevoelig bent, maar wel altijd opzoek ben naar uitdagingen. Ook vind ik familie belangrijk en ben sociaal. Dat klopte allemaal wel, dus dat was wel geeeeeeinig. Toen we het over muziek hadden zei ze ook dat de muziek van ‘Julio Iglesias’ bij mij paste. Ik heb die muziek deze zomer een paar keer gehoord bij Adriano dus wel interessant om te zien dat zij dat wist. Ook vertelde ze dat mijn perfecte match een kreeft is (dat toevallig, Adriano is kreeft)
Over Demi vertelde ze dat ze vaak in dingen de beste wilt zijn en dat ze geniet van complimenten. Ook vertelde ze ‘buena gente, buena gente’ goed mens, met een goed hart.
Verder hebben we wat grammatica, woorden en leuke zinnen geleerd maar ook liedjes geluisterd. Ze proberen er tenminste wat leuks van te maken zeg maar.
En ook vertelde de vrouw dat de twee sterrenbeelden van Demi en Riemer perfect bij elkaar passen. Wij ook weer blij.

De vrouw heeft ons belooft om de laatste les de toekomst voor ons te voorspellen, dus ik ben benieuwd!

Na de cursus hadden we afgesproken met Pablo, onze buddy. Hij is 22 jaar en super aardig. We zijn bij een terrasje gaan zitten en hebben wat gebabbeld. Hij wilt alles voor ons regelen, dus die hulp is wel super relaxed. Vrijdag gaan we waarschijnlijk naar een of ander feestje waar andere studenten zijn en ook meer buddy’s, dus dat kunnen we wat meer mensen gaan ontmoeten. Alle mensen zijn hier super aardig en gastvrij, dus dat moet goed komen. Ik voel me helemaal thuuuus.

Aangezien we nu eindelijk een koelkast hebben, gaan we zo boodschappen halen met de ouders (inclusief aut0) van Demi. Vanavond gaan we alle foto’s op de muren plakken, zodat het écht ons huisje wordt.

Hasta luego! x


  • 05 September 2013 - 21:00

    Marc En Rita:

    Leuke verhalen Monique. We kijken al uit naar de volgende. x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Vanaf 2 september tot begin februari ga ik studeren in Spanje, te Zaragoza. Ik zal hier af en toe een verhaaltje plaatsen, wat ik meemaak en waar ik zoal mee bezig ben, zodat jullie een beetje kunnen lezen wat er allemaal gebeurd in het zonnige España!

Actief sinds 30 Aug. 2013
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 12786

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 03 Februari 2014

Zaragoza

Landen bezocht: