Zaragoza avontuur afgelopen - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Monique Schilder - WaarBenJij.nu Zaragoza avontuur afgelopen - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Monique Schilder - WaarBenJij.nu

Zaragoza avontuur afgelopen

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

04 Februari 2014 | Spanje, Zaragoza


Maandag rond 0.00 uur zijn Babs en Daniëlle aangekomen. Zij gaan het tweede semester hier studeren en Demi en ik gaan terug, om stage te lopen in Nederland. Die maandagavond hebben we nog een paar uurtjes gepraat en rond 3 uur zijn we gaan slapen.

Dinsdag, 28 januari, was dus de dag van het Patrimonio tentamen, maar die hebben wij dus niet gemaakt omdat wij alle 30 punten al binnen hadden. Het laatste weekje konden we dus nog even genieten van alle vrije tijd en van de Spaanse zon.

We zijn rond het middaguur naar de Economie school gegaan omdat we de accounting lerares wilden bedanken voor alles uren die ze aan ons besteed had, helaas was ze er niet.. toen zijn we daarna met Natalia naar de Primark gegaan. Het is een heel groot winkelcentrum met nog heel veel andere winkels. Toen we er in oktober heen waren gegaan (met Niels en Ayla), was alles dicht, dus we moesten nog wel een keertje heen gaan voordat we naar Barcelona zouden gaan. Daar wat kleine dingetjes gekocht (niet veel want de koffers zaten eeeeigenlijk al vol) en daarna nog samen gegeten. Dönner menu voor 4 euro, niet verkeerd.

Thuis hebben deem en ik gekookt voor Babs en daan, samen pasta gegeten, gtst gekeken en met Jeroen, die toen nog in Berlijn zat, geskypt.

Woensdagmiddag zouden de koffers opgehaald worden, dus we waren druk bezig met alles in de koffers te proppen. Via Demi haar oom hebben we kunnen regelen dat de koffer mee kon met het vrachtverkeer. De aantal kg maakten dus niet uit, wat wel heel prettig was en daarbij scheelde het meer dan 50 euro in kosten, ideaal.

Woensdagavond zijn Demi en ik mee uit eten genomen door Babs en Daniëlle, naar de WOK. We konden daar voor 12.50 euro onbeperkt eten dus dat was wel relaaxed.

Uiteindelijk zijn de koffers om 11 uur, donderdagochtend, opgehaald. Donderdagmiddag zijn Demi en ik nog een keer naar de economieschool gegaan en daar hebben we Caridad, de lerares, gedag gezegd, bedankt en bonbons gebracht. Dat waardeerde ze heel erg, dus dat was wel leuk om te zien

Donderdagmiddag hebben we het hele huis verder opgeruimd en schoongemaakt. In de avond zijn we, voor de verandering, uit eten geweest bij de chinees op de hoek en die avond was dus echt de laatste avond in Zaragoza, wat best wel vreemd was.

Vrijdag zijn we redelijk op tijd opgestaan, rond 8 uur. Iedereen wilde nog even douchen, wat eten en de allerlaatste spullen inpakken. Demi en ik zijn rond half 11 naar het station gelopen en om 11 uur zijn we met de bus naar Barcelona vertrokken.
Tussen 15 en half 4 zijn we aangekomen bij Barcelona Nord en daar hebben we de trein genomen richting Plaza Cataluyna, waar de bus van Demi naar het vliegveld ging. Eerst hebben we met zn tweeën nog wat gegeten en wat gepraat over wat we allemaal hebben meegemaakt. Rond 18 uur is Adriano naar Plaza Cataluyna gekomen en daar hebben Deem en ik afscheid genomen.

Ik bleef nog tot zondagmiddag in Barcelona. Zaterdag hebben we bij een pizzeria geluncht en nog wat in de stad gelopen. Zaterdagavond zijn we uit eten gegaan bij een Thaise restaurant (ja, alweer uit eten, yolo). Daar waren we samen ook heengegaan toen ik het eerste weekend in Barcelona was, in september, dus het leek ons leuk om zo ook af te sluiten.

Zondag was het dan de dag, waar ik zo tegenop zat maar ik wist dat hij komen ging. Eigenlijk was ik tot een half uur voor het afscheid nog hartstikke vrolijk maar daarna besefte ik dat ik toch echt bijna moest gaan. Adriano vertelde me dat hij ging proberen niet te huilen, maar we hielden het toch alle twee niet droog:p
Ik ben toen alleen met de bus naar het vliegveld gegaan en ongeveer om 17 uur was ik door de douane heen. Om 18 uur ging ik boarden en om 21 uur stond ik alweer op Nederlandse bodem. Hele snelle reis.

En nu zit ik weer in mijn kamertje, thuis. Ik heb veel geleerd. Misschien niet zoveel op school, maar persoonlijk leer je bewust en onbewust toch wel veel; je eigen was doen, huis schoonmaken en je eigen boontjes doppen. Het leven in Spanje beviel me heel goed, maar nu is het tijd voor een nieuwe fase in mijn leven; stage bij Kuoni in Amsterdam, waar ik ook erg zin in heb! Het is lastig dat Adriano en ik elkaar nu minder zullen zien, maar we weten zeker dat het goed komt. Zaragoza is een afgesloten hoofdstuk, maar Spanje in het algemeen zeker niet..

Bedankt voor het volgen!

Liefs,
Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Vanaf 2 september tot begin februari ga ik studeren in Spanje, te Zaragoza. Ik zal hier af en toe een verhaaltje plaatsen, wat ik meemaak en waar ik zoal mee bezig ben, zodat jullie een beetje kunnen lezen wat er allemaal gebeurd in het zonnige España!

Actief sinds 30 Aug. 2013
Verslag gelezen: 1742
Totaal aantal bezoekers 12768

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 03 Februari 2014

Zaragoza

Landen bezocht: