Laatste week - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Monique Schilder - WaarBenJij.nu Laatste week - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Monique Schilder - WaarBenJij.nu

Laatste week

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

27 Januari 2014 | Spanje, Zaragoza

Dinsdag was het dan zover, het accounting tentamen. Eerlijk gezegd had ik er niet veel vertrouwen in maar toch maar positief blijven, misschien dat het helpt. Na het tentamen geen goed gevoel, had niet het idee dat ik een 4.0 had ingeleverd zeg maar.. maar we hebben zeker ons best gedaan!
Dinsdagmiddag en woensdag hebben we van de vrije tijd genoten, na al het leren was het wel ff lekker om niks te doen.

Donderdag zijn we naar buiten gegaan, aangezien het hier echt lekker weer is en daarvan moeten we natuurlijk nog even genieten. We zijn ff naar Plaza Pilar geweest, in het zonnetje gezeten en daarna bij de Burger King geluncht (Y). Daarna zijn we naar een soort van tuin geweest, wat 1 minuut lopen is, en daar op het dakterras gezeten, van de zon genoten, heeerlijk. Daarna nog ff in de straat geshopt en een nieuw blousje gescoord voor een tientje.

Vrijdag ben ik om 15 uur met de bus naar Barcelona gegaan, ik was er rond 19 uur en Adri kwam me daar ophalen, bij Barcelona Sants. We zijn naar huus gelopen en hebben thuis pizza gegeten en wat gepraat samen met Lola, het nieuwe huisgenootje van Adri.
Zaterdag zijn we naar Corte Inglés gegaan, er zijn dubbele sales dus 70% korting op veel kleren, ik had een heel leuk blousje van Ralph Lauren maar helaas een beetje duur. Zonder sales was het 120 euro en nu was ie 45 euro, vond ik nag steeds een bietje duur.
Adri had wel nieuwe kleren gekocht, alles staat hem ook goed:). Daarna hebben we geluncht bij een restaurant vlakbij Plaza Cataluyna en daar hebben we een hele tijd gezeten, tot een uur of 18.

Om 20 uur kwamen Iru, het nichtje van Adri, en haar vriend Marc langs. Iru studeert nu in Polen, ook als Erasmus student, maar was dit weekend in Barcelona, want haar vriend woont daar vlakbij. Was zeker weer leuk om haar te zien! We zijn toen naar de haven gereden, was super mooi, al die boten met verlichting. We hebben toen een wandeling gemaakt aan het strand en daar loop je dan automatisch ook langs alle discotheken, dus was een gezellige sfeer.
Het was 12 graden maar ik had het serieus gewoon koud, dat wordt zeker wennen in Nederland..

We hebben gegeten bij een restaurant aan de haven. Voor 15 euro super veel gegeten. Soep, brood, vis, oesters, paella, ijs en ook drinken en shotjes aan het einde inclusief, geen geld dus. Daarna zijn we naar een discotheek gegaan. Aan de achterzijde was de discotheek en aan de voorzijde kon je zitten met een drankje en een waterpijp. We hebben een waterpijp besteld daar gezellig gezeten:).

Zondag werden we een bietje laat wakker. In de middag zijn we nog naar Montejuc gegaan, een kasteel op een berg waar je heel Barcelona kan zien. Was wel vet om dat te zien. Daarna terug met de bus naar de stad en daar gegeten, rond een uur of 18.
Een uurtje later ben ik ben de metro naar de bushalte gegaan (nu maar ff eerder vertrokken aangezien ik een paar weken terug de bus had gemist), en gelukkig zat ik op tijd in de bus (suprabus, lekker ruime bus). Dat was dus het laatste volle weekend, volgende week zondag vlieg ik om half 7 weer naar Nederland…

Maandagochtend toen ik wakker werd zag ik dat ik een mail had van Caridad, de lerares van Accounting, met het bericht dat Demi en ik beiden accounting voldoende hadden afgesloten, ik heb wel eens vervelender opgestaan. We zijn zeker trots op onszelf! Maandagochtend hadden we om 11 uur een Duits mondeling, hoorde het ook pas in het weekend maar ik wist al dat Duits niet zo moeilijk zou worden om te halen dus onvoorbereid naar het examen, no problemo.
We kwamen daar om 11 uur aan en toen bleek dat er om 11 uur de herkansing was en pas daarna het mondeling voor ons. Toen zijn Demi en ik naar het computerlokaal gegaan en we kregen in de wandelgangen te horen dat Informatica cijfer op het internet stond. Ik heb het vak afgesloten met een 8.6. Een 5 voor het tentamen (mijn enige Spaanse tentamen hier) en een 9 voor Access en ook een 9 voor een website die we moesten maken. Nou, dikke prima.
Daarna zijn we naar Lara gelopen, docente van Patrimonio, ons zesde vak die we er voor de zekerheid bij hadden gekozen. Aangezien we nu weten dat we alle 5 vakken voldoende hebben afgesloten en dus alle punten binnen hebben, is het niet nodig om het zesde vak te maken.
We besloten het eerst aan Carmen uit te leggen, de coördinator hier. Ze begreep het en samen zijn we naar Lara gelopen en die had er ook begrip voor. Ze had speciaal voor ons een tentamen gemaakt, voor niks dus, bietje lullig.
Ook hebben we het cijfer voor Engels gevraagd en dat bleek een 9 te zijn, primaaa.

Toen we weg wilde lopen verteld Pilar, docente Informatica, dat ze ons nog iets wilde zeggen. Nou, toen kwam me er een heel verhaal uit over dat we beter Spaans moeten spreken, dat we meer moeite moeten doen en ook in de les Spaans moeten spreken. Demi en ik zeiden alleen ja en amen, terwijl we het er natuurlijk niet mee eens waren, want ze begrijpt denk ik niet dat een taal leren gewoon ontzettend moeilijk is. En we vonden het een beetje jammer dat ze zo ons gedag heeft gezegd, gewoon kinderachtig eigenlijk. Ze vroeg nog of wij wat wilden zeggen en ik zei alleen: muchas gracias. doeeeeii
Dikke prima, wij hebben al onze punten gehaald dus met een goed gevoel terug naar huis op de fiets in het zonnetje.

Morgen hoeven we het tentamen dus niet te maken. Komende dagen is het dus voornamelijk het huis schoonmaken en de koffer inpakken. Donderdag gaan we nog uit met zn alle en vrijdag gaan we richting Barcelona.

Raar dat het er nu echt bijna opzit.. over een weekje schrijf ik mijn laatste blog van de allerlaatste dagen hier… dus, tot dan!

Liefs,
Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Vanaf 2 september tot begin februari ga ik studeren in Spanje, te Zaragoza. Ik zal hier af en toe een verhaaltje plaatsen, wat ik meemaak en waar ik zoal mee bezig ben, zodat jullie een beetje kunnen lezen wat er allemaal gebeurd in het zonnige España!

Actief sinds 30 Aug. 2013
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 12770

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 03 Februari 2014

Zaragoza

Landen bezocht: