December - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Monique Schilder - WaarBenJij.nu December - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Monique Schilder - WaarBenJij.nu

December

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

06 December 2013 | Spanje, Zaragoza


Donderdag en vrijdag hadden we gewoon weer een paar uurtjes school. Vrijdag voor de informatica les zijn Demi en ik nog even naar Caridad gegaan, de docente van Financial accounting. We hebben de laatste dingen nog gevraagd aangezien het tentamen op maandag was.
Van 12 tot 14 hadden we informatica en daarna dus weekend! Ik bleef dit weekend weer in Zaragoza, omdat ik moest leren. Als ik naar Barcelona zou gaan zou ik het niet redden met het tentamen voor accounting dus maar besloten om hier te blijven.
Over het weekend kan ik dus vrij kort zijn, Demi en ik hebben eigenlijk alleen maar geleerd met af en toe een filmpje of een pauze tussendoor. We hadden ons best gedaan dus gingen met redelijk goede moed naar school die dag erna.

Maandag was het tentamen van 11 tot 13 uur. Zoals verwacht, geen makkelijk tentamen, maar gelukkig ging het ook niet rampzalig. We hebben ons best gedaan en nu is het afwachten op de uitslag…
De rest van de middag heb ik weer stages gezocht en je zal toch denken: Barcelona is de stad van het toerisme, daar kun je zo een stageplaats vinden, maar niks blijkt minder waar en dat valt me echt vies tegen.. Ik doe echt mn uiterste best maar als ik snel niks vind moet ik toch Kuoni laten weten dat ik daar kom stage lopen. Als ik nog langer wacht is het ook niet netjes van me om Kuoni zo lang te laten wachten. Ik hoop dat ik nog snel iets vind (voor vrijdag) want tot dan heb ik tijd om wat te vinden. Ik heb al heel wat afgebeld en gemaild maar hier gaat alles rustig aan waar ik dus helemaal geen tijd voor heb, ontzettend balen. Ach ja, deze dagen nog goed me best doen en dan zien we het wel. Als ik terug moet betekent het dat ik 1.5 jaar in Nederland zal zitten voor mijn studie en dat is natuurlijk niet zo makkelijk voor Adriano en mij.

Dinsdag hadden we marketing en Financial accounting les. De marketing cijfers komen binnenkort in de gang te hangen en hij was niet zo positief over de resultaten. Maar ook daarvoor heb ik heel goed geleerd en meer kan je niet doen toch?

Woensdagochtend heb ik gebeld naar een hotel die liet weten aardig wat vacatures te hebben voor de back en front office. Van mijn school in Nederland mag ik alleen op de back office werken, want front office is meer MBO niveau dus daar krijg ik geen toestemming voor.
Ik liet aan die vrouw weten dat ik het wel snel moest weten dus ze stelde voor om 15u een gesprek te voeren via de telefoon.
Toen ben ik rond half 11 richting school gegaan en heb ik Demi uitgezwaaid. Ze gaat naar Nederland van woensdag tot woensdag (aangezien we weekend hebben van woensdag tot en met dinsdag vanwege allerlei feestdagen).
Ik was na school rond half 2 thuis en heb in die tijd voor 15 uur ook mijn gesprek voorbereid. Even na de afgesproken tijd werd ik gebeld en het viel tegen. De vrouw vertelde dat de back office vacatures pas gevuld konden worden rond mei, juni (zomer) en alleen voor de front office kon ik een vacatures aannemen. Maar aangezien dit niet is toegestaan, hield het voor mij snel op.
Dikke baler natuurlijk. Die middag heb ik nog contact gehad met een touroperator (evets bedrijf) en ik had die donderdag een gesprek om 14u, daar toen me hoop maar opgevestigd).

Het gesprek ging donderdag wel redelijk, alleen ik heb het gevoel dat hij een persoon zoekt die beter in de Spaanse taal is dus ik schat mijn kansen niet zo hoog in. Volgende week krijg ik het te horen. Als ik niet gebeld ben heb ik dus geen stage daar.
Ondertussen heb ik ook nog contact gehad met InHolland om te vragen hoe het zit met de deadline voor de stageplek. Ik was teleurgesteld in de reactie die ik kreeg, want ik kreeg te horen dat ik aan het stalken was en dat het laatste bericht is dat ze geeft dat de deadline 15 december was.
Dit vond ik nou niet echt motiverend/stimulerend en heb dan ook een negatieve tweet geplaatst op Twitter. Wonderbaarlijk genoeg kreeg ik nog geen minuut later een reactie dat ze me graag tevreden willen zien en hoe zij mij het beste kunnen helpen.
De meneer/mevrouw van de social media heeft dit doorgegeven aan mijn studie op school en ik krijg wellicht langer tijd om wat te vinden. Aangezien ik denk dat een buitenlandse stage erg goed is voor mijn persoonlijke ontwikkeling en ik er heel veel van kan leren, hoop ik echt dat ik die kans krijg.

Ook heb ik van ene Patricia, contact gelegd via een stage-zoek-site. Dinsdag hebben we waarschijnlijk een skype gesprek en er zijn enkele stageplekken waarmee zij mij gratis kan helpen. Ik hoop dat dit allemaal snel geregeld kan worden, nog even afwachten (aangezien vrijdag en maandag niemand werkt hier, moet ik tot dinsdag sowieso wachten).

Donderdagavond kreeg ik via de app te horen dat de vlucht van mijn ouders en opa en oma was gecanceld. Dikke baler natuurlijk. Mijn ouders hebben drie uur aan de lijn gezeten maar zijn toen niet geholpen en toen hebben ze besloten om naar bed te gaan.
Die avond ben ik samen met Natalia (mijn huisgenootje) naar Marieke’s huis gegaan waar natuurlijk ook Larissa en Priscilla waren. Later kwamen Lukasz en Alex ook nog. We hebben karaoke gezongen in het Pools en Nederlands dus dat was erg gezellig.
Rond 2.00 uur waren we in Point, een bekende club hier. Je kon merken dat iedereen vandaag vrij is want het was behoorlijk druk, gezellig dus.
Ik heb de hele nacht contact gehad via Twitter met de KLM. Want ook in dit geval tweette ik een negatieve tweet en ze waren gelijk bereid mij te helpen. Om 5 uur kreeg ik het bericht dat de vlucht was omgeboekt dus dat heb ik zo snel mogelijk laten weten aan mijn ouders (vlucht om 14.00 vanaf Amsterdam).

Om half 6 lag ik in mijn bed en Rick en me vader waren alweer wakker. Zo heb ik dus kunnen kortsluiten dat ze om 14u zouden vliegen naar Barcelona en kon ik lekker een paar uurtjes slapen.

Dus nu maar even douchen en klaarmaken, aangezien ik vandaag nog vrij weinig heb uitgevoerd. Eerst nog even naar de printshop, wat CVs uitprinten en dit weekend nog rondvragen in Barcelona. Dat weekend is dus wel mijn laatste hoop, ik zal er alles aan doen en ik hoop dat het gaat lukken!

Zondag zullen mijn ouders en opi en omi ook de ouders van Adriano ontmoeten, want zij zijn dit weekend in Barcelona, gezellig!

Nu is het 17u, dus over ongeveer 2 uurtjes zullen mijn ouders en opi en omi Schilder in Zaragoza aankomen! Het is prachtig weer, rond de 12 graden, blauwe lucht en de zon doet goed zn best, heeerlijk!

In de benen den maaarrr, adiossss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Vanaf 2 september tot begin februari ga ik studeren in Spanje, te Zaragoza. Ik zal hier af en toe een verhaaltje plaatsen, wat ik meemaak en waar ik zoal mee bezig ben, zodat jullie een beetje kunnen lezen wat er allemaal gebeurd in het zonnige España!

Actief sinds 30 Aug. 2013
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 12782

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 03 Februari 2014

Zaragoza

Landen bezocht: